International trade marketing manager

Elenco international trade marketing manager

  • Alma laboris: digital marketing management and strategic communications per favorire la crescita professionale, alma laboris business school propone il percorso formativo in digital marketing management and strategic communications (320h di formazione, 160h project work, 640 in azienda) l’obiettivo di: fornire conoscenze tecniche, attraverso l’esame di numerosi casi aziendali, esercitazioni pratiche e la presenza di esperti del settore; costruire opportunità di carriera, con il supporto gratuito di consulenti qualificati; sono tanti più di 40 gli sbocchi occupazionali per cui è pensato il percorso formativo di alta formazione in digital marketing management and strategic communications di alma laboris business school: junior product manager, product manager, marketing analyst, marketing coordinator, marketing consultant, marketing manager, marketing specialist, brand manager, content manager, content marketing manager, content marketing producer content specialist, content strategist, content writer, digital marketing manager, digital strategist, internet marketing specialist, paid search manager, sem manager, sem specialist, seo manager, seo specialist web marketing manager, web marketing specialist, campaign manager, demand generation manager, e-commerce content specialist, e-commerce marketing analyst, corporate communications assistant, corporate communications manager, marketing communications specialist, media relations coordinator, public relations manager, digital product marketing manager, portfolio marketing manager, product marketing manager, senior product marketing manager, community manager, engagement manager, multimedia communications specialist, social media editor, social media manager, social media marketing manager, social media strategistle principali materie trattate nel percorso formativo: il contesto azienda fondamenti di marketing management digital marketing management strategic communications il project management per la digital strategy l’evoluzione del marketing: tips and trends opportunità di carriera: alma laboris business school rappresenta un punto di riferimento per i partecipanti del percorso formativo di alta formazionela carriera dei discenti è al centro delle nostre attività, grazie a un servizio placement gratuito che nel corso degli anni ha rappresentato per i profili che ne hanno beneficiato un acceleratore verso il raggiungimento di obiettivi professionali sempre più ambiziosiagevolazioni entro il 21 giugnoil percorso formativo prevede 640 ore di tirocinio in aziendecon la candidatura all'annuncio riceverà info sulle attività formativesei interessato/a? invia la candidatura e potrai fissare un colloquio di orientamento (gratuito e non vincolante) con la business school, in cui valutare le opportunità di carriera legate al tuo profilo

  • Alma laboris: digital marketing management and strategic communications per favorire la crescita professionale, alma laboris business school propone il percorso formativo in digital marketing management and strategic communications (320h di formazione, 160h project work, 640 in azienda) l’obiettivo di: fornire conoscenze tecniche, attraverso l’esame di numerosi casi aziendali, esercitazioni pratiche e la presenza di esperti del settore; costruire opportunità di carriera, con il supporto gratuito di consulenti qualificati; sono tanti più di 40 gli sbocchi occupazionali per cui è pensato il percorso formativo di alta formazione in digital marketing management and strategic communications di alma laboris business school: junior product manager, product manager, marketing analyst, marketing coordinator, marketing consultant, marketing manager, marketing specialist, brand manager, content manager, content marketing manager, content marketing producer content specialist, content strategist, content writer, digital marketing manager, digital strategist, internet marketing specialist, paid search manager, sem manager, sem specialist, seo manager, seo specialist web marketing manager, web marketing specialist, campaign manager, demand generation manager, e-commerce content specialist, e-commerce marketing analyst, corporate communications assistant, corporate communications manager, marketing communications specialist, media relations coordinator, public relations manager, digital product marketing manager, portfolio marketing manager, product marketing manager, senior product marketing manager, community manager, engagement manager, multimedia communications specialist, social media editor, social media manager, social media marketing manager, social media strategistle principali materie trattate nel master: il contesto azienda fondamenti di marketing management digital marketing management strategic communications il project management per la digital strategy l’evoluzione del marketing: tips and trends opportunità di carriera: alma laboris business school rappresenta un punto di riferimento per i partecipanti del percorso formativo di alta formazionela carriera dei discenti è al centro delle nostre attività, grazie a un servizio placement gratuito che nel corso degli anni ha rappresentato per i profili che ne hanno beneficiato un acceleratore verso il raggiungimento di obiettivi professionali sempre più ambiziosiagevolazioni entro il 21 giugnoil percorso formativo prevede 640 ore di tirocinio in aziendecon la candidatura all'annuncio riceverà info sulle attività formativesei interessato/a? invia la candidatura e potrai fissare un colloquio di orientamento (gratuito e non vincolante) con la business school, in cui valutare le opportunità di carriera legate al tuo profilo

  • 77agency, part of jakala group, is an international and innovative digital marketing agency with offices in milan, rome, london and rigaif you are looking for an international company with people that share the same digital passion as you do, 77agency could be the place for you! we are looking for a talented and experienced paid media manager with excellent paid media and communication skills to join our growing team of international media experts at our milan officewe are pleased to be accredited by the industry as a google premier partner, bing select partner and facebook marketing partnerdoubleclick campaign manager or adform) - high level of proficiency in ms office - excellent organizational, project management and problem-solving skills - a love of uncovering trends in data and analysis - confident and articulate presenter, with the ability to present to senior clients and internal agency teams - has a great attention to detail - has a positive attitude, is self-confident, and welcomes new challengeskey responsibilities - develop excellent relationships with the clients, through developing an in-depth understanding of their businesses - ensure the delivery against the set kpis and contractual requirements - execution of paid search, display and social campaigns, depending on the clients’ needs and objectives - 5+ years of experience in a digital/media agency - very strong knowledge of search engine marketing / ppc (google and bing ads, primarily) and social ads (facebook and instagram primarily) - excellent communication skills (verbal and written) - fluency in english is a must - excellent skills on google analytics both in terms of implementation review and performance analysis - experience with the ad serving and trafficking tools (ewe are a full-service digital agency with specialisation in sem, seo, social media, digital pr, media buying, creative services, design and development as well as propriety technology developmentwe have accumulated experience in a wide range of industries over the last 17 years, with particular strengths in the finance, luxury, hospitality, e-commerce and entertainment areasthe paid media specialist will be responsible for liaising with clients, managing strategy and successful execution of the paid media campaigns towards the kpis agreed with the clients working with the account executives and managers on the accounts

  • In order to grow and to pursue additional market opportunities, we are looking for: consulting manager – milan, italy the best candidates have a master’s degree in economics or engineering and proven experience in project management, with significant experiences in consulting firms or digital/media agencies, working with international companieshigh understanding of web analytics, media performance and cloud for marketing performance; strong knowledge of the adtech/martech landscape (players and trends); past experience or good knowledge of luxury cpg and automotive industriesour customer, part of the first brandtech group, is a global data consultancy multinational company focused on developing innovative solutions for the strategic use of data and technology, in order to increase clients’ marketing roi and improve customer acquisition and retentionyou should be fluent in english; french is a plusthe successful candidate will be ambitious, hard-working and independent, with an high level of energy and commitmentplace of work: milan, italyessential duties and responsibilities: develop and run milano office during its inception stage being responsible for local business strategy and operating plan; meet sales and financial targets, with fully responsibility on p&l; drive significant future growth for the italian organization; build a team of consultants to help deliver projects and develop new business opportunities manage relationship with clients, technology partners and head office

  • Implementation of other specific tasks assigned by the line manager and preparation and transmission of additional information requested by hq)purpose of the role within this framework, weworld-gvc seeks to recruit a project manager to and lead the implementation of the two projectsweworld-gvc, recently constituted from the merger of two ngos, is an italian secular and independent organization working since in international cooperation and humanitarian aidunder the direct line management of the head of programmes/program manager, the project manager will be responsible for successfully implementing weworld-gvc’s components of the projects, in close cooperation with the project partners and the consortium coordinators, beneficiaries, and stakeholderspresent in 29 countries with 128 projects, weworld-gvc operates in the following areas of assistance: human rights (gender equality, prevention and combating violence against children and women, migration), humanitarian aid (prevention, emergency relief and rehabilitation), food security, access to water, health and hygiene, education, global citizenship education, quality teaching and international volunteeringposition: project manager – water development reporting to: head of programmes/program manager collaborating with: water advisor, senior hydraulic engineer, and support departments managing: field team of 5-6 individuals location: lebanon, bekaa, zahle office with frequent visit to field areas type of contract: a first 3 (three) month collaboration contract subject to verification of the achievement of specific objectives (these objectives will be agreed together with the country representative upon arrival on assignment); a second collaboration contract of 9 (nine) months renewable, following the positive evaluation of the first three months of contract starting date: asap gross salary: to be defined according to the candidate’s profile application deadline: 25 april working context weworld-gvc started operating in lebanon in and has refined its water governance program for over seven yearsmain functions and duties projects management (70%) plan and supervise the implementation of projects’ activities ensuring effective delivery in line with all donors’ regulations, lebanese legislation and professional standards ensure satisfactory management of project budgets in collaboration with finance and logistics conduct procurement processes in collaboration with the logistics and finance department closely monitor the contracted works and directly liaise with the consultants and contractors initiate and conduct assessments, baseline surveys, beneficiaries satisfaction surveys and end line surveys ensuring stakeholder participation plan and supervise the implementation of communication and behavioural change campaigns monitor and assess the progress of implementation of activities and devise corrective measures as and when required, ensure that project impact is maximized and lessons learnt are continuously documented and shared ensure timeliness and accuracy of internal and external reporting, in collaboration with the meal department communication, coordination and representation (15%) ensure effective coordination with support departments establish and maintain networks with operational and institutional interlocutors involved in the realization of the project represent weworld-gvc at relevant public, coordination and representation meetings involving local stakeholders, authorities, international agencies and ngos prepare visits of donor representatives / hq visitors / other stakeholders whenever requested participate in all consortium relevant meetings, as well as relevant sector meetings or other relevant coordination bodies in the target areas team management and hr (15%) ensure the appropriate staffing of the project, planning and implementing specific actions to recruit, manage and motivate staff ensure that directly line managed staff have clearly defined objectives, understand their responsibilities and receive meaningful feedback on their performance provide support and advice to project staff, ensuring clarity over project plans and priorities and encouraging effective teamwork establish and maintain a collaborative and high performing working environmentessential requirements qualifications and knowledge advanced university degree or equivalent in the field of water management, development studies, project management fluency in written and spoken english professional experience at least 4 years of experience in project management in development programs proven experience with impact-driven implementation of activities and team management, as well as logistics, meal and budgeting for programs above 1 m eur skills and abilities strong interpersonal relationships and good communication and leadership skills ability to perform under stress condition capacity to work autonomously and in problems prevention/resolution proven organizational skills and ability to effectively manage multiple tasks while fostering quality, team spirit and positive working relationships with colleagues integrity in line with the humanitarian principles and ethical standards cultural, gender, religion, and age sensitivity and adaptability strong commitment to weworld-gvc mission desirable requirements previous experience in lebanon or in the middle east previous experience in water programs availability to commit for a long-term deploymentat present, the main donors are italy (aics), the eu (dg echo), unicef, ocha, and belgium (dgd)joining the weworld-gvc team means being part of the development of a dynamic organisation where the contribution of each staff member is promoted and valued, working together towards the collective achievement of shared goals and visionother tasks provide inputs for the update weworld-gvc strategies, by conducting needs assessments when relevant contribute to the development of competitive and responsive project proposals the duties and responsibilities set forth above are not exhaustive and the role holder may be required to perform additional duties (isupports people overcoming emergencies and guarantees a life with dignity, opportunities and a better future through human and economic development programs, in the framework of the agendaits approach is three-folded, and builds on (i) infrastructural interventions to improve service delivery, (ii) capacity building to water establishments’ local offices, and (iii) community engagement to promote water accountability and public participationcurrently is implementing two multi-year water projects supporting public water and wastewater services through funding by afd and eu-madadweworld-gvc works mostly with girls, boys, women and youth, actors of change in every community for a fairer and more inclusive world

  • Per un nostro cliente leader mondiale nel settore degli spirits, ricerchiamo un field expert che si occupi di implementare strategie di trade marketing all'interno dei punti vendita del canale horecaca, maturata all'interno di locali serali hai avuto esperienza nelle vendite o nel marketing nel canale hose ti affascina il mondo dei locali serali, hai competenze di marketing e doti commerciali, questo è il lavoro che fa per te!! ti occuperai di: presidiare il canale hoca delle regioni a te assegnate collaborare con l'area manager e la forza vendita per massimizzare le strategie di marketing dei clienti, le attività e gli investimenti nella sua area specifica condividere con la forza vendita la responsabilità di guidare la crescita del business nella sua zona valorizzando la costruzione del marchio e garantendo un'esperienza di consumo unica nel punto vendita allocazione e gestione di budget monitoring e evaluation delle attività implementate analisi dei trend del canale horeca (consumer e costumer) supportare il team di advocacy nello sviluppo del coinvolgimento del barista assicurare la perfetta applicazione degli accordi all'interno del locale, ovvero: - coinvolgere il consumatore con esperienze di brand personalizzate, creando così legami duraturi - promuovere e diffondere il brand tra ristoratori e bartender - massimizzare la presenza dei hero drink all'interno della drink list - accertarti che l'assortimento presente dia un'immagine vincente del brand - assicurarti della presenza e visibilità dei posm per lo svolgimento dell'attività saranno previste delle trasferte e dei pernottamenti pagati dall'agenziainventa tro, experience agency del gruppo omnicom, ha 30 anni di esperienza e nel tempo ha saputo cogliere le innovazioni che il mercato ha proposto, evolvendosi e crescendo di anno in annonon esitare a mandare la tua candidatura se: ti appassiona il mondo degli spirits hai un'ottima conoscenza del canale hoil nostro punto di partenza è milano, ma i progetti che realizziamo arrivano in tutto il mondoca ti piace stare a contatto con il pubblico hai la possibilità preferisci la dinamicità alla monotonia!oggi siamo gli unici rappresentanti in italia di omnicom experiential group, la selezione a livello globale delle migliori agenzie nell'area esperienziale

  • Ha competenze comprovate nel campo dell'it, del marketing e delle venditeper storica e prestigiosa azienda di grandi dimensioni di trento selezioniamo un e-commerce manager l' e-commerce manager ha l’obiettivo di · sviluppare l’e-commerce e partecipare attivamente alla realizzazione degli obiettivi qualitativi e quantitativi definiti dall’azienda; avrà la direzione della nuova business unit (canale e–commerce) con lo scopo di trasmettere una nuova immagine dell'azienda ai consumatori, oltre a quello di aumentare le vendite on linela risorsa ricercata ha maturato esperienze nello stesso ruolo all'interno di realtà strutturate nel mercato e-commerce, sarà responsabile del business plan/budget e deciderà le diverse leve del web marketing da attivare: sem, seo, affiliazione, social network, creazione di partnership, eccsarà il riferimento di un'agenzia di comunicazione esterna, oltre a collaborare con diverse aree aziendali (esil profilo ideale è una persona curiosa, appassionata di sfide, che sa come motivare e coordinare il suo team per raggiungere gli obiettivi prefissati, adattandosi senza difficoltà ai possibili cambiamenti del mercatoinquadramento e retribuzione da valutare sulla base delle competenze emerse durante l’iter di selezionela conoscenza dell'inglese è richiesta ad un buon livellovendite, marketing, operations eccdovrà sviluppare l’area, attraverso il monitoraggio dei vari scenari di mercato e la pianificazione di azioni di miglioramentoè un esperto di nuove tecnologie legate all'informazione

  • Aizenda di marketing diretto su verona dalla risorsa acquisirà competenze di trade marketing, leadership, sales manager e successivamente abilit managerialil'azienda offre: - percorsi di formazione in marketing continuativi; - contratto immediato - l'affiancamento costante di un tutor formativo; - un ambiente meritocratico con possibilit di carrierail candidato ideale: - ha forte propensione al contatto con il pubblico e al teamworking; - e' una persona dinamica e proattiva; - ha un atteggiamento solare e positivopossibilità di avanzamento in carriera su base meritocraticaun ambiente dinamico e in forte crescita contraddistinto da percorsi di formazione professionale retribuita bilanciata con il lavoro in un team giovane e in affiancamento con un tutorgli orari di lavoro saranno suddivisi in turni flessibili: full time (5-6 giornate intere) o part-time e riceverai una formazione su misura per aiutarti a svolgere al meglio le tue mansioninel ruolo di addetto vendite la risorsa si occupare di tutte le attivita operative all'interno di stand ed eventi in istituti bancari, farmacie, centri commerciali, store e location come esselunga e altri punti vendital'addetto vendite inserito in un ambiente di lavoro dinamico, all'interno di un'azienda solida e strutturatala risorsa si occuper di gestire la promozione di progetti di enti di fama mondiale in un ambiente di lavoro professionale e dinamico

  • Esperienza di 2/3 anni come account manager/pm esperienza nel settore gift cards, e-commerce e/o digital marketing fluente conoscenza della lingua inglese (livello c1) fluente conoscenza della lingua spagnola (livello c1) e' previsto inserimento in diretto in azienda con la possibilità di lavoro in modalità ibrida tra presenza e smart working annuncio rivolto a candidati ambosessi (dsettore azienda: commercio incentive fascia dipendenti: 70 dipendenti fascia fatturato: 200 mln € località: milano per azienda cliente, operante nella progettazione e fornitura di programmi incentive promozioni, operazioni di fidelizzazione e employee benefit in ambito nazionale e internazionale, siamo alla ricerca della figura di: account manager la figura ricercata, a diretto riporto del responsabile di funzione e del coo, si occuperà di gestire il rapporto con le controparti, di identificare nuovi business, di supportare l'ufficio vendite nella preparazione di offerte e nella creazione dei contratti; infine collaborerà con altre funzioni aziendali, quali procurement, it e finance, per la corretta erogazione dei servizi sulla piattaformait/privacy-policy/ autorizzazione ricerca & selezione ddr 330 dellgs ) i candidati sono invitati a prendere visione dell’informativa sul trattamento dei dati personali al seguente indirizzo https://www

  • Job camere, agenzia per il lavoro – filiale di atessa, ricerca per azienda cliente: manager/direttori commerciali la risorsa si occuperà di organizzare e coordinare l’attività commerciale dell’area vendite dell’azienda, di ricercare e identificare potenziali nuovi clienti, di sviluppare offerte accurate collaborando con i reparti competenti, di monitorare e analizzare la profittabilità delle attività svolte, osservando il rispetto dei budget economici, nonché di coordinare le attività di marketing, gestendo contrattualistiche e procedure commerciali verso agenti, venditori, distributorijob camere, agenzia per il lavoro – filiale di atessa, ricerca per azienda cliente: manager/direttori commerciali la risorsa si occuperà di organizzare e coordinare l’attività commerciale dell’area vendite dell’azienda, di ricercare e identificare potenziali nuovi clienti, di sviluppare offerte accurate collaborando con i reparti competenti, di monitorare e analizzare la profittabilità delle attività svolte, osservando il rispetto dei budget economici, nonché di coordinare le attività di marketing, gestendo contrattualistiche e procedure commerciali verso agenti, venditori, distributori

  • Abbiamo conquistato la leadership puntando sull’innovazione e sulla capacità dei nostri collaboratori di tendere a risultati eccellenti; nell’ottica del potenziamento del nostro team, siamo alla ricerca di un/a: junior brand manager - stage la persona, inserita all’interno della divisione product marketing, in particolare per la business unit printing, sarà coinvolta nelle seguenti attività: gestione delle relazioni interne (con tutte le strutture dell’azienda) ed esterne (con il fornitore e con i clienti); promozione di nuove iniziative e di politiche commerciali, in stretta collaborazione con la forza vendita interna ed esterna; sviluppo di nuove opportunità di business legate al settore di riferimento; sviluppo degli strumenti di marketing; promozione di nuove iniziative e politiche commerciali; negoziazione con i fornitori e gestione degli stockla nostra vision è quella di semplificare la vita a persone e organizzazioni, ampliando e facilitando la distribuzione e la fruizione della tecnologiagradita una laurea in economia preferibilmente con competenze in marketing; ottima conoscenza del pacchetto office (in particolare di excel) e della lingua inglese; ottime capacità analitiche e di pianificazione; buone doti negoziali; autonomia e flessibilità; capacità di lavorare in team e per progettiesprinet è un’azienda multinazionale leader in italia e spagna nella distribuzione "business-to-business" di information technology e consumer electronics a reseller it, var, system integrator, negozi specializzati, retailer e portali di e-commerce con circa rivenditori clienti, oltre 600 brand in portafoglio e 17 punti vendita (esprivillage) sul territorio nazionalesede: vimercate (mb) offriamo stage di sei mesi, retribuito €720 lordi mensili, con ticket restaurant

  • The country finance manager will be responsible for the administrative management of the projects funded by different donors implemented in mozambiqueweworld-gvc, recently constituted from the merger of two ngos, is an italian secular and independent organization working since in international cooperation and humanitarian aidpresent in 29 countries with 128 projects, weworld-gvc operates in the following areas of assistance: human rights (gender equality, prevention and combating violence against children and women, migration), humanitarian aid (prevention, emergency relief and rehabilitation), food security, access to water, health and hygiene, education, global citizenship education, quality teaching and international volunteeringposition: country finance manager mozambique location: maputo type of contract: a first 4 (four) month collaboration contract subject to verification of the achievement of specific objectives (these objectives will be agreed upon arrival on assignment); a second collaboration contract of 8 (eight) months renewable, following the positive evaluation of the first three months of contractdeadline: 28 april starting date: mid-may/june gross salary: to be defined according to the candidate’s profile working context weworld-gvc has been working in mozambique since with development and emergency projects in the fields of education, food security and drr in the provinces of maputo, gaza, inhambane, manica, zambézia and cabo delgadoweworld-gvc carries out emergency projects in the provinces of manica and cabo delgado; a three-year project to mitigate niño drought effects in the province of maputo starting in and in it has been intervening in response to idai and kenneth cyclone to assist affected populations and in it has been intervening in response to covid-19, social cohesion and peacebuilding in cabo delgado provincetheir responsibilities include financial reports, accounting, verification of supporting documents, procurement, human resources, planning and budgetingit is required to work in close cooperation with the project managers and the country representativeat present, the main donors are italy (aics), the eu (dg echo), unicef, ocha, and belgium (dgd)joining the weworld-gvc team means being part of the development of a dynamic organisation where the contribution of each staff member is promoted and valued, working together towards the collective achievement of shared goals and visionmain taks and responsabilities general administration: track and manage deliverables and timelines related to grants, contracts, vendors, and partners monitor grant administration to ensure compliance with reporting and expenditure requirements supervise compliance of administrative documents and their proper filing ensure the smooth flow of administrative information and data to the hq supervise flow of administrative information from project partners and the compliance with mou design and implement administrative routines, procedures, and systems to increase efficiencies ensure compliance with local operational manual, sops and develop procedures to implement organizational policies, including those related to hr management accounting: supervise and approve regular accounting, including monthly reconciliations, monthly and yearly closing of accounts, monthly journal entries financial reporting support the preparation of financial reports, in coordination with hq and administrative team, to ensure conformity with donors’ procedures supervise and approve annual financial report budget and planning: collaborate with the country representative, sectors coordinators and project managers to develop budgets collaborate with the project managers and sector coordinators to monitor actual and forecasted expenses against budget to avoid under and overspending on the projects monitor financial flows of the projects coordinate the preparation and constantly monitor/update of core budget of weworld-gvc in mozambique procurement: coordinate the preparation and launch of tender dossier check the proper filing of procurement procedures collaborate with project managers to update procurement tables verifies that all projects’ procurement dossier is complete, and supervises its correct archiving audit and expenditure verification: ensure the timely preparation of all projects’ documents during audits and or project expenditure verifications collaborate to the management of financial audit performed on the projects supervise yearly financial audit on general accounting for local authorities prepare information and be directly responsible for any assessment/audit performed by donor on weworld-gvc administrative procedure human resources: supervise administrative and finance local personnel to complete routine tasks and provide for their capacity building participate in analysing staffing needs & costs, compensation & benefits, and performance review practices supervise compliance with all ww-gvc employment regulations relating to payroll, health insurance, work insurance, employee benefits support country director to monitor and revise where necessary salary scale, as well as supervising staff leaves, holidays, overtime and contractual obligations requirements qualifications and knowledge degree in economics, political science or related fields good knowledge of main donors’ administrative rules and procurement procedures (echo, ue, un, aics) excellent knowledge of written and spoken italian knowledge of written and spoken portuguese/spanish is preferred full professional competency in microsoft office suite, especially word, excel and outlook professional experience at least 2 year of previous professional experience in similar roles skills and abilities planning, reporting, monitoring and evaluation skills organization and teamwork skills ability to support and train staff to enhance skills proactive and dynamic attitude ability to adapt and work under constraint, under pressure and in complex and multicultural contexts good listening and communication skills positive attitude to work, self-reflective, motivated, inspired, collegial strong commitment to the mission of weworld-gvc demonstrates integrity with regards to ngo values and ethical standards displays cultural, gender, religion, nationality and age sensitivity and adaptability treats all people fairly without favoritismat present, our main donors in the country are italy (aics), the eu (echo), the un (unicef, wfp, undp and fao) and swiss cooperationsupports people overcoming emergencies and guarantees a life with dignity, opportunities and a better future through human and economic development programs, in the framework of the agendaweworld-gvc works mostly with girls, boys, women and youth, actors of change in every community for a fairer and more inclusive world

  • Per un progetto a forte carattere innovativo, in collaborazione con partner internazionale, leader in ambito iot & smart home, ricerchiamo un/una: project manager cosa farai: all’interno del dipartimento di r&d / innovation, sarai letteralmente il punto di contatto tra area tecnica e area business / marketing per la realizzazione di nuove funzionalità su prodotti e dispositivi esistenti e la loro integrazione all’interno di un reale ecosistema smart home / smart devicein particolare ti occuperai di: raccogliere e razionalizzare i requisiti e le aspettative del business e del digital marketing rispetto alla creazione di nuove funzionalità dei prodotti esistenti ed alla loro integrazione all’interno delle piattaforma smart homemonitorare quindi l’andamento del progetto e delle attività (sal), con stakeholder interni ed esterni garantendo la fluidità delle comunicazioni e coordinando il rispetto dei tempi di progettoanalizzare la fattibilità di quanto richiesto dal business, in collaborazione con il reparto innovation, contribuendo a creare le specifiche funzionali del progetto, creando e coordinando un costante e reciproco feedback tra business e r&d / innovationottimo livello di conoscenza della lingua inglese (livello c1/b2) forti doti organizzative, capacità di prioritizzazione, rispetto delle scadenze buone doti di dialogo e interazione con stakeholders a più livelli forte passione per l’ambito digital e iot e per l’impatto positivo che può generare nella vita quotidiana di milioni di utentila sede di lavoro è monza (mb), con una quota di remote working pari a circa il 40% del tempo lavorativo totalerelazionarti con referenti di progetti locali e globali, all’interno di un contesto realmente internazionale cosa ci aspettiamo da te: laurea specialistica in ambito stem o gestionale esperienza di almeno 7/8 anni in ruolo analogo, preferibilmente in contesti internazionali caratterizzati da lnnovazione tecnologica preferibilmente in ambito iot & smarthomegruppo scai é un network italiano di 16 aziende specializzate in information technology e management consulting, posizionato tra le prime 30 it companies italiane di medio-grandi dimensionie’ prevista assunzione diretta a tempo indeterminato, ccnl commercio, con inquadramento e retribuzioni commisurati alla reale rispondenza ai requisiti della ricercagruppo scai persegue un trend di costante crescita basato principalmente sul continuo aggiornamento di competenze delle proprie risorse, attraverso percorsi di formazione e certificazione personalizzati in modo specifico sul piano di carriera e sulle aspettative individuali"il presente annuncio è rivolto a entrambi i sessi, ai sensi delle leggi e , e a persone di tutte le età e tutte le nazionalità, ai sensi dei decreti legislativi econ 15 sedi su tutto il territorio italiano ed un organico di circa dipendenti, gruppo scai supporta le più importanti organizzazioni in ambito banking, insurance, pa, telco, media e utility in progetti di digital transformation basati sui driver di innovazione più attuali tra cui big data, artificial intelligence, internet of things, smart home, robotic process automation, cloud computing

  • ) and international (+20 nationalities) group and work in a dynamic and fast-moving environment; a revolutionary way of remote working that meets your needs (https://nhoawe are looking for a treasury and finance manager who, working with the cfo, will be involved in the following activities: support to development of company tms to support cash flow activities monthly cash flow reporting 3 months rolling monthly / quarterly / yearly internal reporting, variance analysis vs actual / budget analyse cash management operations, support in identifying and recommending areas for improvement monitor payments activities provide support to develop and implement f/x hedging strategy be responsible in managing banking relationships with italian and international banks including bank system reporting, account balances, corporate guarantees, kyc maintenance in collaboration with the cfo, coordinate internal resources and external consultants on extraordinary operations (m&a, capital increase) support the cfo on shareholders and other stakeholders management preparation of documentation for the bod education & experience: master’s degree in economics, finance, business administration at least 7 - 8 years experience in finance functions of which 3 - 4 in treasury / cash flow management role, preferably in industrial companies fluent in english, both written and spoken chinese speaker is definitively a plus proficiency in excel skills excellent interpersonal and communication skills, with the ability to build relationships with different stakeholders ability to work under pressure and deliver to tight deadlines with “can do” attitude; able to work independently and within a cross-functional team, managing multiple priorities and deadlines in a fast-paced environment what we offer you a permanent full-time contract an ambitious employer; we only want the best for you; professional experience in an international environment with frequent contact with other colleagues and partner around the world; strengthen cross-functional communication skills; learning & development programs; be part of the young (36 on avgpeople with disability status are encouraged to applynhoa, with offices in france, the united states and australia, maintains entirely in italy research, development and production of its technologiesit operates through its three global business lines: nhoa energy, free2move esolutions and atlanteborn in as a technological spin-off of the politecnico di torino and milano, nhoa leverages its best-in-class technology and engineering edge, developed in over 15 years of r&d, paired with strategic partnerships and global procurement, to deliver the most competitive tailor-made turn-key solutions that allow the integration of renewable sources with all forms of energy storage, from batteries to hydrogen and even electric vehiclesenergy/sustainability/familyworking/) a fast career track like only few other companies can match; always room for new ideas! location: hybrid remote (from italy) and milan we are an equal opportunity employer(formerly electro power systems - engie eps), global player in energy storage and e-mobility, active in the construction of the largest fast and ultra-fast charging infrastructure in southern europe, develops technologies enabling the transition towards clean energy and sustainable mobility, shaping the future of a next generation living in harmony with our planet

  • ) and international (+20 nationalities) group and work in a dynamic and fast-moving environment; a revolutionary way of remote working that meets your needs (wwwcertification in autocad (or similar), project management and bim are considered as a plus while the role is for site development within italy, candidates must be available for international travels, for example to support other offices (france, spain, portugal) fluent in english (spoken and written) is a must; a second language is a plus (french, spanish or portuguese) what we offer you a permanent full-time job an ambitious employer; we only want the best for you; professional experience in an international environment with frequent contact with other colleagues and partner around the world; strengthen cross-functional communication skills; learning & development programs; be part of the young (36 on avgthe atlante project is the result of the partnership between nhoa – which develops and invests in the network being owner and operator – free2move esolutions, in the role of supplier of charging technology, and stellantis automotive grouptask and duties: contribute to the definition of standard yet flexible charging stations’ configurations and features; define preliminary and executive design of charging stations’ solutions, managing a portfolio of site development projects at various stages of development; support the site selection process, especially with respect to engineering/technical topics, planning, permitting timeframes and/or potential technical redflags; support the development team in liaising with all external stakeholders necessarily part of the development plan: site owners, public/local authorities, local communities, consumers’ groups, planning authorities, fire safety authorities, utilities (for connections and supply), etc; liaise with internal teams (development, procurement, project management etcwithin your responsibilities, you will select, appoint and supervise external consultants and contractors as required to complete the detailed engineering, procurement and construction/installation of the charging stationsyou will be involved from and contribute to the early stages of the site selection and the planning & permitting assisting the development team with designs, specifications and early stage plansverifying the requirements of subcontractors also in terms of safety and preparing the necessary safety measures for the site, with the support of the hseq manager; proactively design processes and work methodologies which are digital, replicable, and scalable to the maximum extent possible for all of the technical design, engineering and configuration activities (appropriately segmented by categories)5+ years of relevant work experience in technical design and/or engineering in the field of renewables, energy storage, distribution grid, sub-stations etc we highly favour professionals with some previous experiences in e-mobility / ev charging projects working experience in several of the following areas: ev supply equipment; ev batteries / engineering; grid interconnection; power conversion systems; power system design; energy storage; greenfield, brownfield developments, re-purposing development projects; energy related-real estate developments, tendering / contracting with public authorities, health and safety regulations, grid codes, scheduling, progress measurement, risk assessment, estimating process and planning, electronic document file management… advanced computer sciences and digital skills of any nature a definitive plusyou will interact with all internal teams of atlante and/or nhoa, and will ensure upkeep of all relevant nhoa’s policies, contractual and quality standards, health, safety & environment requirements, financial targets, as well as schedule commitments from beginning to endyou will be in charge of defining the required gird connection(s) and support equipment / modules (eat atlante you will be in charge of the design, solution configuration and engineering of our charging stationsit/en); a fast career track like only few other companies can match; always room for new ideas! location: full remote (from italy) or hybrid remote (from italy) / milan) and external consultants (specialized engineering firms, planning advisory etcbe quality and customer-experience obsessedyou will then continue following the engineering of the solutions, detailing the specifications and working with the procurement team for equipment selection and/or tenderingatlante is nhoa’s new global business line dedicated to build the first ev fastcharging network enabled by renewables, energy storage and 100% grid-integratedmanaging the timing and costs of engineering activities; day to day management of resources and budgets assigned to you; drawing up reports on the closing of the order, in order to capitalize and spread the results, solutions and anything else necessary to increase effectiveness and efficiency in subsequent experiencesafter handover to project management team, you will continue to support as required, including for the commissioning phasewherever possible, you will coordinate the addition of on-site photovoltaic coversyour background: an electrical engineering degree complemented by practical and relevant site development experience (see below) is a mustcontribute to the creation or improvement of digital tools and systems as part of your work culture; promote a culture of cost-effectiveness for the benefit of the end-users), direct and supervise their work ensuring timely deliver of their deliverables on budget; provide feedback to the commercial and development teams, for continuous improvement and optimization of site selection and development; contribute to the strategic decisions and goal setting for future site acquisition and development

  • In september lottoland was awarded with a guinness world record for the ‘largest online gambling payout ever’ of €90 million! take a look at our vacancies below and start your journey with the world leading lotto betting company, revolutionising the gaming industry…contact lottoland today! looking for an exciting challenge within marketing and a steep learning curve? we are currently looking for a results-driven and fantastic team player that will play a key role in supporting the business to expand the marketing strategy and deliver innovative marketing campaigns across various domains concurrentlylottoland benefits: competitive salary annual bonus based on company performance 25 days holiday and 12 days gibraltar bank holidays international premium healthcare subsidised gym membership within a variety of locations in gibraltar continuous learning/development opportunities and progressive career pathsresponsibilities • liaising with various teams involved in the process to ensure campaign delivery on time and within the required quality standards • analysing customer communication journeys and monitoring competitor activity to identify key opportunities to improve player experience • ensuring that all communications meet advertising, regulatory and legislative standards • supporting the marketing team in daily administrative tasks • documenting workflows, customer communication journeys, campaign specific test cases and checklists required • strong communication skills, able to work with multiple levels across the business • good knowledge of ms office • results-driven, flexible and ambitious • highly organized, great team player with high attention to details • eager to embrace new challenges within a very dynamic environmentlottolandcorporatelottoland is the world’s leading online lotto provider, we are a disrupter that offers jackpots in the hundreds of millions giving 13 million customers worldwide the chance to win enormous record breaking pay-outsmanagers need to inspire and develop their teams to get the most out of themwe like it here and we’re sure you will too! our corporate website has lots more information - check it out! wwwdesirable • previous involvement in project activities (familiarity with project management frameworks) • experience using evergage/salesforce interaction studio • familiarity with analysing data and recommending improvements • html/css basic knowledge • experience using content management systems remember you do not have to tick all boxes these are just an example of skills/experience that may support you in the role! a subtropical mediterranean climate, eclectic cultural influences, breathtaking landscapes, and beautiful beaches make gibraltar the perfect european holiday getaway – so imagine how special it is to live here! furthermore, since gibraltar wages buy an almost luxury standard of living in the south of spain, many people who work here actually commute from one of the nearby towns on the costa del sollottoland could be just the place for youcom right to work in gibraltar no agencies at this time pleaseit’s an exquisite part of the world, filled with luscious coastline, amazing surfing spots, delicious food and unique andalusian customs, traditions and cultural heritageemployees are empowered to do their best but held accountable for their actionsputting customers first is key to lottoland’s success as is collaboration across the businessgrit and determination is a prerequisite for all lottolanderspassion for innovation is a strength that is valued in lottoland employeesevery day is an adventure and you’ll be joining others who have made the leap for this unique lifestyle opportunitythe successful candidate will be actively involved in each stage of on-site campaign life cycle - this includes opportunities discovery, campaign initiation, planning, testing, performance monitoring and results analysishonesty, integrity and trust are a givenfurthermore, the role will require market research, customer communication journey optimisation and external relationships managementtailored relocation packages to meet your needs to support your transition our culture: lottoland is a dynamic, creative and technologically advanced organisation

  • Il/la candidato/a, all’interno dell’ufficio marketing, si occuperà di: - curare i report sull’andamento delle promozioni e delle campagne - analisi e gestione del dato cliente - gestione delle iniziative fidelity - attività di comunicazione/marketing diretto riguardanti brand/store definiti competenze/requisiti richiesti: - laurea in discipline economiche - ottima conoscenza del pacchetto office, in particolare excel - competenze analitiche e naturale propensione all’analisi del dato - competenze nell'utilizzo di facebook busines manager e google ads - spiccata capacità di analisi dei dati e creazione di report - conoscenza di google analytics si valuta preferibilmente una risorsa con con esperienza consolidata nell’analisi dei datisi offre contratto a termine, finalizzato alla stabilizzazione, ccnl commercionato a verona nel da una intuizione dei fratelli mion, attualmente il gruppo migross opera in veneto, lombardia ed emilia romagna, servendo più di 400 punti vendita diretti e affiliatiil gruppo migross opera da oltre 40 anni nel settore della distribuzione organizzatamigross è una realtà in costante crescita, ed è sempre alla ricerca di persone motivate, con forte spirito di squadra e disposte a mettersi in giocola sede è nella prima periferia di verona, a bussolengo (vr)la nostra mission consiste nell'essere sempre più vicini al cliente, mediante uno sviluppo territoriale capillare, nel rispetto del miglior rapporto con il prezzo, puntando costantemente su qualità, innovazione, sostenibilità ambientale e salvaguardia della salute del nostro consumatore

  • Tor cerca un area manager / commerciale estero / key account manager /responsabile vendite con almeno 5 / 7 anni di esperienza maturata nel ruolo presso aziende operanti nel settore spirits & energy drink per importante azienda di riferimento con sede a bologna (zona nord)attività: la risorsa, riportando direttamente alla direzione generale si occuperà: - gestione e implementazione dei mercati di riferimento, prevalentemente estero (5% italia - 95% estero) - ricerca e sviluppo dei diversi canali e clienti: distributori, importatori, horeca, super horeca (taglio luxury) - partecipazione alle strategie commerciali e applicazione delle stesse - partecipazione a fiere, eventi e visite commerciali presso clienti in italia, ma sopratutto all’estero - elaborazione del preventivo, presentazione dell’offerta e gestione della trattativa - analisi della concorrenza e del mercato, producendo apposita reportistica per la direzione - ricerca di licenziatari per l’apertura di locali / lounge a marchio - coordinamento di ordini, vendite ed acquisti dei prodotti medesimi - laurea in economia / marketing costituisce titolo preferenziale - fluente inglese ed ottima conoscenza di una seconda lingua (preferibilmente spagnolo o francese) - provenienza dal mondo beverage, in particolare spirits & energy drink - esperienza nella gestione dei canali horeca, gdo e gds - elevata disponibilità a viaggiare in italia, ma soprattutto all’estero - ottime capacità comunicative, relazionali e di negoziazione - portafoglio clienti (requisito preferenziale) condizioni: - inserimento diretto in azienda - ral da valutare in base all’esperienza maturata / no auto / no alloggio - variabile – da concordare in base ai risultati - dal secondo anno in poi - e’ richiesta presenza in sede (provincia di bologna) - sono previste attività di formazione e affiancamento iniziali chi cerca: azienda leader nel proprio settore di riferimento che commercializza in tutto il mondo, ben radicata e storica nel territorio di bologna zona di lavoro: bologna – nordtor si impegna per dare ai propri consulenti il metodo, l’affiancamento e gli strumenti per esprimersi al meglio in quello che amano fare: trovare le persone migliori sul mercato e le più adatte ai contesti aziendali dei nostri partneryour goal, our mission! i candidati migliori vanno cercati, contattati e valutati con i migliori strumenti e con la massima curator nasce dall’esperienza del gruppo lavoropiù che dal opera nei servizi alle imprese nell’ambito delle risorse umane e propone servizi di consulenza hr per ricerca e selezione di profili altamente qualificatitor nasce per questo

  • Tema sinergie ha dato mandato a scr di ricercare una figura junior interessata ad un percorso di affiancamento all’international area manager del sud america volto a sviluppare le autonomie necessarie per seguire la gestione e lo sviluppo di questo mercatotitoli di studio: è necessario il possesso di un titolo di studio in ambito ingegneristico per le figure neolaureate mentre saranno tenute in considerazioni candidature con altri titoli di studio se il/la candidato/a ha maturato esperienza commerciale o di back office commerciale su prodotti ad alto contenuto tecnicocontratto offerto: tempo indeterminato ccnl metalmeccanicoil livello di inquadramento e la ral saranno valutati in base al livello di seniority del candidato/aè richiesta un’ottima conoscenza dello spagnolo e dell’inglese e la disponibilità a effettuare frequenti trasferteil particolare il professionista avrà la responsabilità di gestire i rapporti con i distributori e gli agenti presenti nei mercati affidati e sarà coinvolto nelle seguenti attività: conoscere e visitare regolarmente i mercati affidati affiancare i distributori e gli agenti nella gestione del cliente affiancandoli nelle visite e nell’analisi del bisogno nonché nelle trattative commerciali gestire i contratti con gli agenti e i distributori selezionare, se necessario, nuovi potenziali partners (agenti e/o distributori), valutandone l’affidabilità e l’efficacia (possibilità di penetrazione) nel mercato localeinterpretare il fabbisogno del cliente al fine di veicolarlo all’ufficio tecnico presentare al cliente soluzioni progettuali e realizzative preparare la proposta economica partecipare alle principali fiere nazionali e internazionali di settore e a congressi visitare direttamente i clienti in quei paesi in cui non sono presenti distributori o agenti luogo di lavoro: faenza con disponibilità ad effettuare trasferte internazionali per circa il 50% del tempo la figura ideale ha maturato 2-3 anni di esperienza nel ruolo o in attività di back office commerciale su prodotti ad alto contenuto tecnico (es macchine automatiche, impiantistica, settore alimentare, packaging, engineering), la ricerca è aperta anche a neolaureati con forte interesse per la posizionesettore medicale tema sinergie è una consolidata realtà in fase di forte espansione sui mercati esteri specializzata nella progettazione, produzione e commercializzazione di soluzioni tecnologiche rivolte al settore farmaceutico ed ospedaliero

  • Si occuperà nel dettaglio di: supporto nell’analisi dei dati relativi ai clienti, alle aree di vendita e ai progetti; predisposizione di analisi per area manager e altre figure interne ed esterne alla direzione, per il monitoraggio delle attività e delle performance commerciali; supporto nella creazione di offerte per bandi gara; supporto nella gestione del piano trade marketing; laurea in triennale e/o specialistica in economia, statistica o discipline affini; conoscenza proficient di ms excel (cerca verticale, tabelle pivot); buona conoscenza della suite microsoft office (powerpoint, word); buona conoscenza della lingua inglese; completano il profilo: abilità nel costruire e sviluppare relazioni; capacità analitiche, precisione e veloce apprendimento dei processi aziendali; affidabilità, disponibilità, flessibilitàcosa offriamo: stage 6 mesi con rimborso speseper la nostra sede di lainate (mi), siamo alla ricerca di un junior business analyst la risorsa, lavorando a stretto contatto con la direzione commerciale e riportando all’analista dati commerciali, contribuirà alla produzione di dati e analisi relativi alle attività di vendita“la farmacia dei farmacisti": un concetto che sintetizza in modo efficace lo spirito, la filosofia di unico, uno dei maggiori distributori farmaceutici nel nostro paese interamente di proprietà dei farmacistiunico è una struttura moderna ed agile che si avvale di esperienze e know how consolidati, avendo alle spalle la lunga e prestigiosa storia delle realtà che hanno concorso a costituirla

  • Siamo alla ricerca di un/a brand manager mobile phone che sarà responsabile a tutto tondo del brand gestito e, per raggiungere gli obiettivi, avrà modo di confrontarsi internamente con la maggior parte delle strutture aziendali ed esternamente con vendor e clientila nostra vision è quella di semplificare la vita a persone e organizzazioni, ampliando e facilitando la distribuzione e la fruizione della tecnologiain particolare, la persona avrà la responsabilità delle seguenti attività: analisi della domanda e pianificazione degli acquisti; negoziazione con il fornitore; gestione della rotazione e della qualità dello stock; gestione del conto economico del brand; collaborazione con la forza vendita per promuovere attività commerciali; mantenersi aggiornato/a sulle ultime tendenze di mercato del settore; svolgere altresì attività di scouting nuove fornitori; redigere reportistica sull'andamento dei brandabbiamo conquistato la leadership puntando sull’innovazione e sulla capacità dei nostri collaboratori di tendere a risultati eccellentisede: vimercate (mb)esprinet è un’azienda multinazionale leader in italia e spagna nella distribuzione "business-to-business" di information technology e consumer electronics a reseller it, var, system integrator, negozi specializzati, retailer e portali di e-commerce con circa rivenditori clienti, oltre 600 brand in portafoglio e 17 punti vendita (esprivillage) sul territorio nazionalelaurea in ambito economico; esperienza di almeno due anni in ambito marketing/brand management o nel ruolo di buyer; ottima conoscenza del pacchetto office (in particolare di excel) e della lingua inglese; ottime capacità analitiche e di pianificazione; flessibilità e capacità di adattamento ai cambiamenti; buona propensione commerciale, autonomia e capacità di lavorare in team e su progetti

  • La risorsa riporterà al brand manager e si occuperà contemporaneamente di una pluralità di progetti a medio termine relativi ai prodotti da ricorrenzain particolare, si occuperà di: sviluppo del packaging; elaborazione cataloghi; analisi dati di mercato; preparazione riunioni per la forza vendita; gestione rapporti con i principali licensors laurea triennale in economia o cultura equivalente; 2+ anni di esperienza nel marketing operativo; preferibile provenienza da aziende del settore alimentare; ottimo utilizzo del pacchetto office (word, excel, power point); ottima conoscenza della lingua inglese; atteggiamento propositivo; autonomia organizzativa; attitudine al problem solvingil nostro cliente è un'azienda del settore alimentare, riconosciuta come importante player sia a livello nazionale che nei mercati esterisede di lavoro: provincia di cuneo (cn)

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